ИСЦЕЉЕЊЕ ЗА ПАКАО – Анастазија

„- Једном сам опазила својим Зраком, радећу на парцели усамљену старицу.
Покретна, мршава, увек весела. Одмах ме је заинтересовала. Парцела јој је сасвим малена, а расте на њој много различитог, и добро расте, зато што све ради са љубављу.
Касније сам дознала да све што одгаји, старица носи у корпи у насељена места и продаје. Сама, прве плодове, када су код вас најскупљи, настоји да не једе, већ их продаје. Новац јој је био потребан да би сину своме помагала. Родила га је у већ зрелим годинама, остала без мужа. Рођаци се нису дружили са њом. Синчић је њен цртао у детињству и она је маштала да ће постати сликар. Он је неколико пута покушавао негде да се упише да учи. Успео је на крају крајева. Два пута годишње је долазио код своје старице-мајке. За њу су ти доласци представљали највећу радост, и сваки пут је сакупљала новац и правила залихе хране. На парцели одгајано поврће затварала је у стаклене тегле пред долазак сина, и све му предавала.
Много га је волела и сневала да ће син њен постати добар сликар. Живела је од
тог маштања. Старица је добра и весела била. Затим је неко време нисам посматрала.
Када сам је поново угледала, старица је већ била веома болесна. Било јој је тешко да се савија да би радила на парцели око свог биља, оштар бол је пробадао њено тело при сваком сагињању. Али се веома сналажљивом показала. Леје је направила уске и дуге. Од старе хоклице би седиште без ногица узимала, положила га међу леје, села на њега, и седећи плевила леје од корова, те се тако на седишту и померала по целој парцели.
Корпу је за собом на узици вукла. Радовала се да ће имати добар принос.
Принос је заиста предстојао добар, биљке су је осећале и одговарале повољно.
Старица је схватала да ће ускоро умрети, и да би својом смрћу мање брига сину задала, сама је сандук себи купила, венац, и уопште све припреме за сахрану обавила. Али, желела је да још и летину сакупи, да све припреми сину за зиму пре смрти. Нисам тада томе придала значај – зашто уз тако блиску повезаност са биљкама на својој парцели, она ипак болује? Мислила сам, можда је то због тога, што сама плодове са своје парцеле скоро уопште не једе. Продаје их, а за добијени новац се труди да купи што јефтиније.Одлучила сам да јој помогнем, и једном, када је легла да спава, почела сам да је огревам својим Зраком, да истерујем из тела њеног болести. Осећам, нешто се Зраку супротставља, али се ја без обзира на то трудим. Тако сам вероватно, више од десет минута радила, док нисам постигла то што сам желела, док нисамизлечила њено тело. Затим, када је дека дошао, испричала сам му о старици. Питала сам га зашто се Зраку нешто супротстављало? Замислио се и одговорио да нисам добро поступила. Насекирала сам се тада. Почела сам да молим деку да ми појасни, зашто? Он је ћутао. Затим је рекао:-„Ти си излечила тело“

– Па шта си тако лоше могла учинити Души старице?
Анастасија је уздахнула и наставила:
– Старица је престала да болује и није умрла. Син њен је допутовао код ње раније
него обично. На два дана је само допутовао и саопштио јој да је школовање напустио и
да сликар не жели да буде, латио се неког другог посла који доноси зараду. Оженио се.
Сада ће имати пара. Нека му тегле разноразне више не припрема, зато што је њихов
транспорт сада веома скуп.
“Сама се боље храни, мајко” – рекао јој је.
Отпутовао је, не узевши ништа. Старица је ујутро на степеник села, парцелу своју
посматра, а у очима таква опустошеност, туга, без икакве жеље за животом. Замисли,
тело здраво, а живота у њему као да и нема. Увидела сам, боље рећи осетила, каква је
страшна пустош у њеној Души и безнађе.
Да нисам излечила њено тело, старица би умрла на време, умрла спокојно, са
дивним уображењем, надом. Овако се нашла опустошена још за живота, а то је било
много страшније од физичке смрти.
После две недеље је умрла.“

2 Comments Add yours

    1. На жалост,из „добре намере“ изађе свашта

      Liked by 1 person

Оставите одговор

