Предизборна (стара прича)

Прича о нама

Малецак је наш град,главна улица неких стотинак метара.Субота је пијачан дан,зато и не волим пре подне када се избори овако приближе ни да изађем на улицу.Онда се странке начичкају једна до друге,трешти музика,вуку те за рукав,објашњавају нешто,нуде оловке,упаљаче,нека рекох још увек пишем пенкалом…

Али морао сам прошле суботе да изађем,удахнем дубоко и кренем спреман на сва изненађења.Кад ме је онако „пријатељски“ одвалио по рамену полетео сам пар метара напред.Зваћу га Марко у овој причи.

-Где си бре,година сто те нема

-Ауууух рекох,зар већ има толико,одлично изгледаш,не познају ти се године,само те коса напустила,к’о и мене,али одлично изгледаш,ко би рекао,покушах да се нашалим све масирајући раме.

-Ајмо на кафу,одкад нисмо пили.

-Елем…као премишлајм се,наравно…са осмехом.

Богу хвала,док смо причали шта има ново,нисмо ни примећивали разноразне странкице око нас

Еј,дечко неко ме назвао,Њега ( примећујете велико Њ) ћу звати Драганче у овој причи.

-Оп рекох трећи за преферанс,ајд на кафу.

-Знате се рекох?

-Да бре,па мали је ово град,толико мали да смо у истој клупи у школи седели.

Из гужве око једне од камера је гвирнула позната главица моје драге сестрице.

-Идем и ја са вама,па ма где да сте кренули.

Ал’ не може то тек тако.

-Где си ти кренула,видиш да камере снимају,и ухватио је за руку страначки друг.Дете још увек,у оним смешним тесним панталоницама нашминкан,дотеран,намргођен,глуми опасног шефа неке тамо странкице.А може мајка по годинама да му буде.

-На твом месту сине не бих то радио,најтише што може рекао му је Драганче.Дефинитивно те јасније чују када што тише кажеш шта имаш,него када вичеш.

Опа дечко није знао за страх изгледа,није…до овог трена!!!

Чуло се како му је понос треснуо о тротоар,баш се чуло.

-Ми идемо на кафу,рекох…ајд са нама

-Чек само трен,Госпође и Господо само да вас обавестим,ја више нисам члан ове странке,на мене више не рачунајте.

Тишина,баш прија,и одосмо ћутећи да је не реметимо

Наравно,мали је град,већ рекох…конобар и не мора да пита шта да донесе,само је показао прстима 4 мала,да и 4 водиће наравно.

Пустили смо је да среди своје мисли,и ако пожели да нам исприча шта се то десило,без обзира што еспресо пијем без шећера волим да цртам кашичицом по шољици,смирује ме увек

Удахнула је дубоко,коначно и почела

-Знате ли шта је Драганче урадио малопре,погледамо га он савио главу ко да је за нешто крив.

Само смо слегли раменима,ја и Марко

-Е овако,зауставимо малопре човека на улици да каже пар речи пред камерама,верује ли у боље сутра,верује ли да ће бити боље ако победе на изборима моји бивши партијски….и тако то.

Старина нас само погледао и поче да прича:

-Е децо моја,треба жени да купим тај и тај лек,390 динара а ја пара немам,трећи ми је круг ово по граду од јутрос све се надајући да ћу срести неког познатог да позајмим паре за тај лек.Ако ви победите,ви ће те сигурно живети боље,а ми од чијег зноја са чела и жуљевитих руку од посла од јутра до мрака живите,сигурно нећемо,нама ће бити још горе.

-Гаси камере,гаси,шта сте се укипили

Удахнула је дубоко,Драганче је пролазио носио некој старијој жени две велике кесе,отишао у апотеку,и вратио се са леком.

-Господине јел вама овај лек треба?

-Јесте сине,тај.

-Узмите,неко га је заборавио код мене у ауту,већ месец дана се нико не јавља за њега,ево вам да не стоји,ако се неко јави,не брините решићу ја то већ.

-Човек је стидљиво савио главу и једва,кажем једва узео лек.И ми причамо о бољем сутра,о томе како ће свима бити боље када тај и тај победи,а нико од нас,а видели сте колико нас је,није се сетио да извади паре и помогне човеку,еј бре људи.А овај човек,који слуша ово савијене главе к’о да га је стид отишао у апотеку и купио му лек,а знамо како и колико зарађује,знамо колико на своје лекове троши.Знате осећам се сада врло бедно,али са друге стране срећна што оваквих Људи још увек има.

Могао бих још да вам пишем,али довољно је и оволико … паметнима

Еј,бре Србијо

 

Оставите одговор

